11. март 2013.

NEW START

Poslednje dve godine nezdravo se hranim, malo spavam, neredovno treniram i osećala sam da su mi potrebne promene ali sam čekala da se desi NEŠTO što će promeniti moje ustaljene i loše navike.

Uvek bi nalazila naučno-fantastične izgovore i prolongirala te promene. Te manjak vremena,  od ponedeljka ću, od sutra ujutro ću, krenem pa odustanem i tako u krug dok se nije desila rutinska lekarska kontrola a nalazi baš onakvi kakav mi je bio i način života.

Pretpostavljala sam da nešto nije u redu sa mojim zdravljem jer sam se brže zamarala, imala sam neobjašnjive promene raspoloženja, pospanosti, kilaža mi je češće varirala... i tako na rutinskom pregledu ustanovljeno je da sam anemična i da imam sportsko srce. 

Sa anemijom živi pola planete a sportsko srce ima ona druga polovina. Ok, ništa alarmantno ali dovoljno da se pokrenem i uvedem neke ozbiljne promene.

Izgleda da je to NEŠTO što sam čekala da se desi bio ustvari jedan papir sa ižvrljanim analizama moga zdravstvenog  stanja i tako je došao taj famozni ponedeljak.  

Savet  kardiologa je bio REDOVNA fizička aktivnost a nutricioniste ZDRAVA ishrana. 
Ok, dakle treba da se hranim zdravije a ne znam da kuvam i treba da treniram a nemam vremena?! Bio mi je potreban hitan a dobar plan.

Za početak bile su mi potrebne najbolje patike na svetu, one koje gotovo da trče umesto mene ;) kao i podrška od Adidas boost tima koja podrazumeva trenera i grupu za trčanje. 



Savete o ishrani, sam našla u Udruženju Život i zdravlje. Njihovi lekari i nutricioniosti su mi  objasnili kako pravilna ishrana direktno utiče na našu kondiciju, dobro raspoloženje,  pokazali su da moje dobro zdravlje zavisi od mene,menjanja starih navika i uvođenje novih boljih.

Časovi kuvanja su jednostavni i održavaju se vikendom. Princip radionica kuvanja podrazumeva da je spremanje zdrave hrane brzo, zabavno i kreativno i ono što me je iznenadilo i jeftino.  Hrana mi je bila ukusna, kuvar je sjajan tip koji ne filozofira i komplikuje, atmosfera kreativna a moje kulinarske sposobnosti sve bolje i bolje.

Prva stvar koju sam izmenila u ishrani je doručak. Imala sam naviku odlaska u pekaru i svaki doručak mi je bio masan i težak posle koga sam samo bila za vraćanje u krevet.+ Promenila sam naviku odlaska u pekaru i Izbacila peciva, tostove i pice pa sam dan započinjala sa čašom vode, medom  i svežim  voćem , potom  žitaricama,/ musli/ , suvo voće, bademi… Pekare sam zamenila prodavnicom zdrave hrane i već u prvoj nedelji osetila da se brže razbuđujem.  

Treninzi u teretani nisu odlazili u obzir jer sam do sada u njoj samo zujala.  Po ceo dan sam na poslu u zatvorenom prostoru i ne mogu da zamislim da i posle radnog vremena budem u istom.  Tako je samo trčanje dolazilo u obzir.

Kako sam izbacila težak doručak, pronašla patike koje mi odgovaraju jer ih ne osećam, izabrala Adidas sportsku opremu iz Stella McCartney kolekcije jer mi je dovoljno udobna a sa druge strane i neverovatno ženstvena… Bila sam spreman za prvi test izdržljivosti tj. neizdržljivosti. TRČANJE.

Kao osoba koja 2 godine nije potrčala za autobusom znala sam da ne bi trebalo da očekujem duže trčanje od 10 minuta i upravo tako je i bilo.  Trčanje koje traje 10 minuta a posle koga mi još toliko treba da uhvatim dah. 

Dakle potrebno je bilo da bar jednom nedeljno uvedem i dodatnu fizičku aktivnost kako bi povećavala minutažu trčanja a kako sam svojevremeno trenirala plivanje, logičan je bio povratak u bazen.

Plivanje je idealna rekreacija jer brzo sagoreva kalorije, smanjuje celulit, jača psihološku bazu a prvi rezultati su vidljivi relativno brzo.

Blog će mi u narednom periodu biti neka vrsta dnevnika gde ću beležiti konkretne rezultate a pisaću o detaljima u tom procesu pre svega što ne želim da mi se menjanje životnih navika svede na povećanje broja sati spavanja i izbacivanje kasne večere, već želim da se svojim zdravljem bavim sa više aspekata.

Nastavljam uskoro…..

Olivera Mićević










Нема коментара:

Постави коментар